První setkání s marketingem v mém kraji
Má první příležitost kdy jsem se setkal s marketingem, nastala v dětství. Zhruba okolo 6-7 roku. Jsem si začal uvědomovat co to vlastně marketing je nebo jsem si to alespoň jako dítě myslel ( prostřednictvím reklam v televizi, na internetu či z obyčejných letáků které jsme dostávali do schránky, na ulici či v samotných prodejnách ) .
Hlavním zdrojem všeho co jsem se o marketingu dozvěděl byl internet. Druzí v žebříčku byli rodiče a na třetím místě reklamy v televizi. Nejvíce mne zaujal internetový obchod a styl „prodeje“ nabízených produktů. Zejména elektronika a vybavení k počítačům.
Od rodičů jsem měl základy v případech kdy byla potřeba něco pořídit do domácnosti, koukat se nejen na cenu ale i záruku a kvalitu. Způsoby platby, čas za který dostanou vybrané zboží.
Mé první osobní využití internetové marketingu spočívalo v koupi mobilního telefonu přes obchodní stránky jedné nejmenované firmy. Bylo tam mnoho „pomocníků“ kteří mi pomáhali si vybrat telefon podle mých představ, od ceny až po model vybraného telefonu. Vybíral jsem převážně podle kvality ale v rámci jistých finančních mantinelů které jsem měl. Po několika dnech jsem byl konečně spokojený a z nabídek několika tisíc telefonů, jsem si konečně vybral ten který mi vyhovoval. Zaujala mne možnost nechat si dovézt telefonu až domů, prostřednictvím služby kterou daná společnost nabízela. Dále také možnost platit hotově nebo přes bankovní účet. Vybral jsem si možnost hotově jelikož jsem nechtěl „kupovat zajíce v pytli“ a prvně balíček rozbalit před messengerem a při nespokojenosti balíček okamžitě vrátit.
Musím konstatovat že jsem byl mile překvapen když mi byl během 48 hodin doručen telefon přesně takový jaký jsem si vybral, funkční a bez jakéhokoliv problému jsem ho zaplatil a převzal.
Velice mne zaujalo když jsem si po nějakém čase vybíral na tom samém portálu i komponenty do počítače že mi byla ihned nabídnuta sleva jako zákazníkovi, jelikož jsem si již něco na tomto portále koupil. Ihned jsem ji využil a při dalších obědnávkách jsem jich i nadále využíval. Mohu jen dodat že jsem byl velice spokojen.
Dále se mi líbí inovace a pokrok jimiž tyto obchodní stránky podstupují aby vypadaly lépe a byly příjemnější pro zákazníky. Myslím že vzhled webových stránek je velice důležitý a samotná jejich přístupnost dává velkou reklamu sama o sobě.
Na závěr by jsem rád řekl že mi přijde takovýto způsob nakupování mnohem lepší jelikož je možné zboží vrátit do jistého časového úseku od nákupu bez udání důvodů ( musím konstatovat že tato doba je velmi dlouhá 30 dní ) na rozdíl od normálních kamenných obchodů, kdy je možnost vrácení takových výrobků maximálně poloviční. Proto raději využívám internetové obchody minimálně v nakupování elektroniky namísto v normálních kamenných obchodech.