Kreativita a netradiční formy propagace
Největší kreativita je u dětí, nemají žádné hranice ve světě fantazie, na rozdíl od dospělých.
U dětí se kreativita rozvíjí pomocí prostoru, barev, hry pomocí různých slov, stavebnice jako například lego.
Kreativitu se nemůžeme jen tak naučit, někdo jí má hold víc, někdo míň.
Guerilla Marketing
Ten pravý guerilla marketing má za cíl pomoci malým a středním podnikatelům bojovat s konkurencí při mnohem nižších nákladech. Za konceptem celé guerilly nestojí peníze, ale nápad.
Ambient Marketing
„Jako ambient marketing se označují zvláštní reklamní formáty k oslovení především mladších cílových skupin. Tato metoda se plánovaně používá na místech častého výskytu lidí, u kterých je předpoklad, že reklamní sdělení budou šířit dále mezi své vrtevníky. Nejčastěji tedy na diskotékách, v barech, na toaletách, univerzitách, v kinech atd. K základním ingrediencím tohoto formátu patří humor a zábava.“
Viral Marketing
je marketingová technika, která pro šíření komerčního sdělení využívá sociálních sítí. Principy virálního marketingu umožňují oslovit velké množství potenciálních spotřebitelů za relativně nízkých mediálních nákladů. To však je vykoupeno nejen vysokými nároky na realizaci s poměrně nejistým výsledkem, ale i nutností komplexní změny nahlížení na proces komunikace.
Pouze ve velmi malém procentu případů může virální marketing fungovat jako samostatný nástroj. Nejúčinnější je v kombinaci s dalšími nástroji komunikačního mixu, se kterými se může vhodně doplňovat, dále je rozvíjet a podporovat.
Správným výběrem šiřitelů lze virální marketing využít jako komunikační nástroj pro většinu typů společností. Vhodnost jeho využití je determinována spíše počátečním kreativním vstupem, obsahem sdělení a jeho významem pro uživatele než konkrétní značkou.
Výhody a Nevýhody
Výhody-šokující, extravagantní, vtipné a kontroverzní formu marketingu, je určen především pro menší a střední podniky.
Nevýhody-Reklama může být pro některé pobuřující.