Cenová politika
Snažili jsme se porovnat ceny internetu a volání s chebskou společností Sauron s.r.o. Velbnet s.r.o
| služby | Typy | Název tarifu | Rychlost stahování / odesílání | Cena bez DPH | Cena s 20% DPH | Omezení | |||||||
| Internet | rodinné domy | Mini | 1 Mbps / 1 Mbps | 167 Kč | 200 Kč | bez omezení | |||||||
| Optimum | 5 Mbps / 5 Mbps | 317 Kč | 380 Kč | bez omezení | |||||||||
| Extreme | 8 Mbps / 8 Mbps | 396 Kč | 475 Kč | bez omezení | |||||||||
| optická síť (Plzeň) | Fiber Free | 1 Mbps / 256 kbps | 0 Kč | 0 Kč | bez omezení | ||||||||
| Fiber 100 | 100 Mbps / 100 Mbps | 200 Kč | 240 Kč | bez omezení | |||||||||
| Fiber 1000 | 1000 Mbps / 1000 Mbps | 333 Kč | 400 Kč | bez omezení | |||||||||
| 
 | Mini | 1 Mbps / 256 kbps | 167 Kč | 200 Kč | bez omezení | ||||||||
| Optimum | 8 Mbps / 8 Mbps | 317 Kč | 380 Kč | bez omezení | |||||||||
| malé a střední firmy | |||||||||||||
| velké firmy | |||||||||||||
| poskytovatelé telekomunikací | |||||||||||||
| ZŘIZOVACÍ POPLATKY | |||||||||||||
| Za zřízení služby je účtován poplatek cca 3200,-Kč včetně 20% DPH. | |||||||||||||
| Při podpisu smlouvy na dobu 1 roku minimálně nabízíme slevu na zřizovací poplatek 500 Kč. | |||||||||||||
Sauron s.r.o
| pro technologii 2g+ (pásmo 2.4GHz) | |||
| název tarifu | Rychlost | cena v Kč | instalační poplatek | 
| 2g+Mini | 2Mbps/1Mbps | 300,- | od 1.000,- Kč | 
| 2g+Standard | 6Mbps/1,5Mbps | 500,- | |
| 2g+Premium* | 8Mbps/2Mbps | 800,- | |
| Pro technologii 5g (pásmo 5.6GHz)s agregací 1:5 | |||
| název tarifu | Rychlost | cena v Kč | instalační poplatek | 
| 5gMini | 2Mbps/2Mbps | 300,- | od 2.500,- Kč | 
| 5gStandard | 6Mbps/6Mbps | 500,- | |
| 5gPremium | 10Mbps/10Mbps | 800,- | |
| 
 Pro technologii 5g+ (pásmo 5.6GHz) s agregací 1:20 | |||
| název tarifu | rychlost v Mbps | cena v Kč | instalační poplatek | 
| 5g+Standard | 10.10 | 300,- | od 2.500,- Kč | 
| 5g+Premium | 20/20 | 500,- | |
Porovnáním těchto 2 společností jsme zjistili, že v Chebu je dražší internet na rozdíl od plzeňské Velbnet s.r.o. Proč tomu tak je? je to hlavně tím, že v Chebu je malá konkurence a tím pádem je i dražší internet. A pokud obyvatelé v Chebu chtějí využívat služeb internetu od Sauron s.r.o, tak musí samozřejmě zaplatit vyšší částku. V Plzni je tomu naopak, protože tam je konkurence mnoha internetových společností, a tak Velbnet s.r.o. může konkurovat s cenami. Porovnáním můžete vidět, že cenové rozdíly jsou patrné.
U optické sítě pro Plzeň nabízí Velbnet s.r.o. internet rychlý až 1000 Mbps, a právě takovýto typ internetu u Sauron s.r.o. nenaleznete.
Porovnání volání v ČR
Velbnet s.r.o
| Zóna / destinace | Období | Cena | 
| Pevná linka | Mimo špičku | 0,43 Kč | 
| Pevná linka | Ve špičce | 0,70 Kč | 
| Mobilní síť | Celý den | 3,48 Kč | 
| Síť Velbnet | Celý den | 0,00 Kč | 
Sauron s.r.o
| Zóna / destinace | Období | Cena | 
| Pevná linka | Mimo špičku | 0,49 Kč | 
| Pevná linka | Ve špičce | 0,70 Kč | 
| Mobilní síť | Celý den | 2,50 Kč | 
| Síť Sauron | Celý den | 0,00 Kč | 
Cena Pokud Velbnet s.r.o. zavádí nový internetový tarif, určí cenu podle zisku, nákladů a konkurence.
Stanovení ceny tarifu internetu: 1) podle rychlosti download/upload (rychlost stahování a odesílání dat) 2) podle typu tarifu
Faktory ovlivňující cenu:
Vnitřní: v této firmě náklady na propagaci nejsou vysoké. Firma šetří na reklamě v médiích, na reklamních akcích propagačních materiálů jako např. trička, originální čepice atd. vnější: jako každá firma, i tato přihlíží na ceny konkurenčních výrobců. A tyto ceny poté zohledňuje při tvorbě svých cen.
Cenové strategie Firma má prozatím krátkodobou existenci. Existuje teprve 8 let. Při zavádění nového internetového tarifu stanoví cenu, která je nejprve dražší, ale postupem času je levnější. Je to hlavně proto, že výpočetní technika se stále rychleji a rychleji zdokonaluje. A takhle je to se vším i v eshopu s výpočetní technikou, nejprve je cena nahoře, a pak postupně klesá.
 
Produktová politika
Společnost Velbnet nabízí ve svém eshopu prodej výpočetní techniky. Výpočetní technika zahrnuje notebooky, počítače, monitory, tiskárny, GPS navigace, mobily a mnoho dalšího. U počítačů se jedná zéjmena o značky Apple, DEL a HALL 3000. Což jsou velice kvalitní značky
Použitá literatura:
Životní cyklus výrobku je čas, po který se výrobek udrží na trhu za přijatelných podmínek.
Má celkem 4 fáze:
- Zavádění – začíná okamžikem, kdy je nový výrobek distribuován do sítě; tržby rostou pomalu, zákazník o výrobku zatím neví. Je nutné jej přesvědčit, aby si ho vyzkoušel. Tato fáze z ekonomického hlediska je provázená ztrátou, neboť nízké tržby nepokryjí vysoké náklady na propagaci.
- Růst – toto období je spojenou s prudkým růstem tržeb. Výrobní náklady poklesly, prodej roste. Nastupuje konkurence. V této fázi je potřeba výrobek zdokonalovat.
- Zralost – toto období je nejdelší. Poptávka dosahuje vrcholu, pak začíná klesat. Náklady firmy jsou nejnižší. Konkurence zesiluje. Firma usiluje o vyřazení konkurence prostřednictvím:
- modifikace produktu = nový design, obal
- modifikace trhu = získat ty zákazníky, kteří zatím nejevili zájem aktivním využitím nástrojů marketingu = snížení ceny, podpora prodeje
- Úpadek = závěrečná fáze. Může být rychlá i zdlouhavá. Pokles tržeb z prodeje je způsoben změnou vkusu spotřebitele, technickým pokrokem, konkurencí. Snižujíc se náklady na reklamu, výrobek odchází z trhu.
 
1.1.1 Charakteristické rysy produktu podle jeho životní fáze
| 
 | UVEDENÍ | RŮST | ZRALOST | ÚPADEK | 
| PRODEJ | Nízký | rychlý | vrchol prodeje | pokles prodeje | 
| ZISK | Ztráta | růst zisku | vysoký zisk | pokles zisku | 
| KONKURENCE | Málo | roste | stálý počet a pokles | klesající počet | 
| MAR CÍLE | uvědomění si, touha vyzkoušet | maximum tržního podílu | maximalizace zisku | útlum MAR aktivit | 
| VÝROBEK | Základní | rozšíření vlastností výrobku | nové modely | vyřadit slabé | 
| CENA | nákladový typ ceny | proniknout jí na trh | cenou proti konkurenci | snížit | 
| REKLAMA | proniknutí do vědomí zákazníka | vyvolání zájmu | důraz na rozdíl značek | snížit |